ارتودنسی دندان چیست؟

این وبلاگ شما را در مورد آخرین روندهای دندانپزشکی، جدیدترین تکنیک ها و حتی مهارت های مدیریت مطب، مطلع نگه می دارد.

ارتودنسی دندان چیست؟

۴ بازديد

ارتودنسی شاخه ای از دندانپزشکی است که با قرارگیری نامناسب دندان ها سروکار دارد. فرد ممکن است بیش از حد بایت، زیر بایت، ازدحام بیش از حد دندان ها، دندان های کج یا نامرتبی فک داشته باشد که می تواند باعث مشکلات خوردن یا گفتار شود. در چنین مواردی، درمان‌های ارتودنسی توصیه می‌شود تا به آرامی موقعیت دندان‌ها را تغییر دهند تا صاف‌تر و هم‌ترازتر شوند. اگر فرد بخواهد لبخند بهتری داشته باشد، می توان از ارتودنسی برای اهداف زیبایی نیز استفاده کرد.

 

ممکن است فردی با مال اکلوژن یا نیش بد به دنیا بیاید، یا ممکن است به مرور زمان از طریق آسیب یا عادت هایی مانند مکیدن انگشت شست خود در کودکی به آن مبتلا شود. هر مشکلی که ممکن است باشد، مهم است که فورا آن را درمان کنید. مال اکلوژن یا "گزیدگی بد" می تواند در درازمدت باعث ایجاد مشکلات سلامت دهان و دندان شما شود. 

مزایای ارتودنسی چیست؟

 ارتودنسی مهم است زیرا نامرتب بودن دندان ها یا قرارگیری نامناسب آن می تواند منجر به افزایش خطر پوسیدگی دندان و التهاب لثه شود. بایت نامناسب می‌تواند آموزش دندان‌ها را سخت‌تر یا نخ دندان کشیدن را دردناک‌تر کند، که منجر به بهداشت نامناسب دهان در آن مناطق خاص می‌شود که می‌تواند بر سلامت دهان شما تأثیر بگذارد.ارتودنسی یک روش درمانی موثر است که می توان از آن در موارد زیر استفاده کرد:• فاصله بین دندان ها را ببندید• مطمئن شوید که دندان ها و فک شما به درستی در یک راستا قرار دارند• دندان های کج را صاف کنید• بهبود عملکرد دهان (مانند خوردن یا گفتار)• نیش های نامناسب را اصلاح کنید

 چگونه متوجه شوید که به یک طرح درمان ارتودنسی نیاز دارید؟

 دندانپزشکان می توانند با بررسی تاریخچه دندانپزشکی، گرفتن مدل گچی از دندان ها و/یا عکس برداری با اشعه ایکس از دندان ها، متوجه شوند که آیا بیمار به کار ارتودنسی نیاز دارد یا خیر. اگر دندانپزشک کار ارتودنسی را توصیه کند، شما را به یک متخصص ارتودنسی توصیه می کند که بتواند یک برنامه درمانی را به شما ارائه دهد که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد.برنامه های درمان ارتودنسی معمولاً از یک ابزار ارتودنسی تشکیل شده است که می تواند به آرامی دندان های شما را صاف کند. نمونه‌هایی از ابزارهای ارتودنسی بریس‌ها، الاینرها، نگهدارنده‌ها، هدگیرهستند. این ابزارها نیاز به مراقبت و نگهداری دارند تا نتایج مناسبی حاصل شود. متخصص ارتودنسی دستورالعمل های خاصی را همراه با درمان به شما ارائه می دهد تا بهترین نتیجه را بگیرید.   

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.